Jak pomoci prvňáčkovi?
1.     trpělivý přístup
2.     spolupráce - rodič jako průvodce v procesu učení
3.     kontrola nad činností dítěte - zpětná vazba
4.     psychická podpora - rozvoj cílevědomosti, smyslu pro povinnost
5.     klidné prostředí - vyhotování domácí přípravy v příznivé atmosféře
6.     časový prostor pro učení - tvorba denního rytmu, rituálů
7.     systematizace při učení - seřazení učebních činností dle náročnosti např.                                                         15 - 16hod. vyhotovování dú z ČJ (písánka) a M                                                          18 - 18,30hod. hlasité čtení
8. časový prostor pro odpočinek, odreagování - mezi vyhotovováním jednotlivých úkolů, možno i v jejich průběhu, doporučuji realizovat odpočinkové chvilky (dle potřeby dítěte). Pro děti je velmi náročné soustředit svou pozornost na daný úkol (za nejnáročnější je v 1.třídě považováno psaní). Odpočinkové chvilky jim pomohou ji získat zpět.
9. společně hovořit o úspěchu i neúspěchu dítěte, chválit, motivovat, povzbuzovat
10. vynaložení úsilí k odstranění nedostatků
11.  podporovat smysl pro povinnost, samostatnost, zodpovědný přístup k učení

